Nový Chevrolet Aveo je už v predaji - test

Nový Chevrolet Aveo je už v predaji - test

Pri prezentácii neďaleko Zürichu mali sme možnosť zoznámiť sa s novým Chevroletom Aveo. Po prvých testoch sme boli presvedčení, že vytvorený od nuly, nástupca obľúbeného v našej krajine vozidla bude veľmi silnou konkurenciou, a to aj pre takéto značky, ako sú Fiat, Ford alebo Škoda.

Nové Aveo má pozoruhodný vzhľad, bohaté funkcie, dobré jazdné vlastnosti a mnoho ďalších výhod, ale hlavne je cenovo dostupné.


Karoseria:

Vonkajší štýl nového modelu Aveo je ako závan sviežeho vzduchu a športu v segmente malých automobilov. Zvlášť pozoruhodný je veľmi atraktívny dizajn svetlometov inšpirovaný motocyklom, a tiež agresívny vzhľad v kombinácii s veľkimi podbehmi kolies. Dynamická karoseria meracieho 4039cm hatchbacka si iste nájde mnoho amatérov.


Interiér:

Pozoruhodne riešený interiér rovnako ako vo väčšine áut tejto triedy je dosť plastový, nie je to prekvapujúce, pretože u konkurencie je niekedy aj horšie. Interier poskytuje dostatok vnútorného priestoru, je ergonomický a má úžasné množstvo a prakticky vyriešený skladovací priestor a rukoväte. Zaujímavým prvkom chytro navrhnutej dosky sú vetracie otvory a analógovo-digitálna prístrojová doska. Súbor ukazovateľov bol zase inšpirovaný motocyklom. Táto sada obsahuje veľký guľatý otáčkomer a digitálny LCD indikátor pre zobrazenie ostatných hodnôt. Svetlo modré podsvietenie dodáva kabíne viac elegantný a moderný vzhľad. Výhodou Aveo sú tiež vhodné pre tento typ sedačky a bohatá výbava. Štandardnou výbavou všetkých modelov je tempomat a systém podpory jazdy v sklone viac ako 3% (HSA), ďalej elektricky ovládané predné okná, centrálne zamykanie, nastaviteľný volant v dvoch rovinách a prehrávač CD/MP3 so štyrmi reproduktormi. Ak za klimatizácia v najnižšej verzií výbavy treba priplatiť 500 eur tak na bezpečnosti Chevrolet nešetri. Štandardne dostanete 6 airbagov, predné pásy s predpínačmi, ABS a ESP, brzdový asistent BAS a TCS systém kontroly trakcie.


Zážitok z jazdy:

Nový Chevrolet Aveo je veľmi stabilný a istý v zákrutách. Okrem toho, Chevrolet oznámil, rôzne konfigurácie a tvrdosť pruženia v závislosti od trhu a to je veľmi dobrá správa, pretože vieme, že naše cesty sú "zvláštne". Vo Švajčiarsku, kde sme testovali vozidlo je nájsť dieravu cestu je takmer nemožné, takže sme neboli schopní overiť pruženia na dierach a nerovnostiach. Čo sa týka motora, máme na výber zo štyroch jednotiek benzínu. Dve verzie motora s objemom 1.2 l so 70 a 86 HP, a jednotky s kapacitou 1,4 litra (100HP) a 1,6 litra výkon 115HP. Od jesene tohto roku budú nové Aveo k dispozícii aj s preplňovaným motorom diesel s objemom 1,3 litra, pochádzajúci z továrne Fiat. Najnižšie benzínové motory sú na tom veľmi zle s poskytovaním aj priemernej dynamiky. Cesta na kopec a predbiehanie trvá celú večnosť. Silnejšie jednotky ponúkajú o niečo lepší výkon a stačí pre mestskú jazdu. Aveo je prvým mestským automobilov, ktorý má k dispozícii 6-stupňovú automatickú prevodovku. Toto riešenie nie je v praxi funkčné a jazda s takouto prevodovkou poskytuje mnoho negatívnych dojmov, bohužiaľ. Nielen, že pri zmene rýchlosti trasie tak po celú dobu mení rýchlosť. Zato riadenie je presné a dostatočne, málo horšie ako klasické. Elektrický posilňovači systém riadenia dostupný v slabšej verzii je vybavený senzorom opotrebenia.


Zhrnutie:

Nový päťdverový Chevrolet Aveo je určite veľmi zaujímavý návrh v segmente malých vozidiel. Vybavenie ako aj cena sú veľmi konkurencieschopné a začínajú sa od 7 250 eur, najlacnejšia verzia s výkonom motora 100 HP, stojí 8 450 eur a za 13 225 eur môžeme získať najvýkonnejšiu verziu motora 115HP 1,6 litra, LTZ , 17-palcové hliníková kolesá. Dokonca ani najsilnejšia verzia nebude démonom rýchlosti, ale poskytne slušný výkon s miernou chuťou na palivo. Dúfam, že v budúcnosti výrobca vloží silnejší motor, pre tak dobre vyzerajúce a agresívne auto. Okrem toho že Aveo oveľa lepšie vyzerá, než jazdi aj tak má šancu bojovať o klienta vo svojej triede.


Chevrolet Aveo LTZ 1,6

Karoseria: päťdverový hatchback
Motor: benzín 4-válec, 16 ventilov, premenné časovanie ventilov
Výkon: 115 hp pri 6000 ot / min
Maximálny krútiaci moment 155 Nm pri 4000 ot / min
Pohon: predné kolesá
Prevodovka: manuálna 5-stupňová alebo automatická 6-stupňová
Maximálna rýchlosť 189 km / h
Zrýchlenie 0-100 km / h: 11,3 s
Dĺžka / šírka / výška (cm) 4039 / 1735 / 1517 mm
Rázvor 2525 mm
Pohotovostná hmotnosť 1147 kg
Batožinový priestor 290/653 l
Palivová nádrž 46 l
Spotreba paliva na 100 km (mesto / cesta / stredne) 8.9 / 5.3 / 6.6


Tekst: Zbigniew Sieczka, Foto: Paweł Gubała

Galéria fotografií