Test: Volvo XC60 R-Design - statočný "Švéd"

Test: Volvo XC60 R-Design - statočný "Švéd"

Po prejdení takmer tisíc kilometrov, nie je divu, že Volvo XC60 je jedným z najčastejšie kupovaných vozidiel vo svojej triede. Vďaka spoločnosti "Wadowscy" - autorizovaný díler Volvo v Krakove, sme mali možnosť zistiť, či švédska značka je veľmi impozantným súperom pre nemeckých konkurentov.

Komfort a jazdné vlastnosti v triede premium sú podobné, a preto sa čoraz viac rata štýl, ktorého najviac má Volvo.

Testovaný model z roku 2011 to Volvo XC60 s motorom D5 215KM s verziou vybavenia Kinetic R-Design.


Karoséria:

Od svojho vzniku stredný suv Volvo vyvoláva veľký záujem. Vďaka orginálnym dizajnom toto vozidlo stále vyčnieva z davu. Karosériu navrhol Stiv Martin spájajúc dynamické kupé s funkčným kombi.
Energická silueta, moderné charakteristické detaily, ako sú zadné svetlá zabezpečujú že nebudeme pliesť tento model s iným autom. Pôsobivý je "agresívny vzhľad", ktorý tvoria zaujímavé xenónové svetlomety a masívny nárazník. Pre ďalšie zdôraznenie charakteru výrobca ponúka zaujímavý balík vybavenia R-Design, ktorý zahŕňa také konštrukčné prvky, ako sú hliníkové vložky v prednom nárazníku, spätnom zrkadle, prahoch a zadnom nárazníku, z ktorého vychádzajú dva chrómované výfuky.


Interiér:

Spravidla každý výrobca popisuje svoj interiér s veľkým rozmachom. Ale keď už sedíme za volantom, často zistime, že nie je to tak ako v texte v katalógu. Ale Volvo je iný. Bohato zariadený Interiér XC60, rovnako ako karoséria je veľmi elegantný a pri tom extrémne funkčný a ľahko ovládateľný. Je absolútne tichý a má veľa priestoru ako pre cestujúcich vpredu tak aj vzadu. Batožinový priestor je takmer 500 litrov. Kožené čalúnenie, drevené a hliníkové prvky interiéru, a moderné technológie sú perfektným doplnkom k moderným škandinávskym dizajnom. Prístrojová doska je navrhnutá podivne, zameraná na vodiča palubná doska za ktorou je ďalšia polica. Všetko je usporiadané a v každom detaile premyslené.
Prevádzka je hračkou a je neuveriteľne intuitívná. Jednoducho povedané, taka by mala byť v každom aute. Hodiny sú priehľadné a veľmi zaujímavé je zdôraznené v bielej farbe, ktorá nenamáha očí. Autosedačky Volvo sú pre mnohých jednými z najpohodlnejších na svete. Zvíťazili mnoho prestížnych súťaži. Opäť sme videli, že je to pravda. Teraz sa pozrime na kvalitu materiálov a plastov.
Pekné kožené čalúnenie je vyrobené s vysokou presnosťou. Všetky ostatné komponenty a plasty sú dobre vyzerajúce a príjemné na dotyk. Podľa nášho názoru, Volvo XC60 má najkrajší a najlepšie prevedený interiér vo svojej triede. R-Design balík obsahuje sedadlá s lepším bočným vedením, hodiny s modrým lemom, kožený volant a komponenty z lešteného hliníka.


Zážitok z jazdy:

Začneme s tým, čo pod kapotou. Známy vznetový motor D5 s objemom 2,4 litra má výkon 215 HP. Jeho krútiaci moment 440Nm je k dispozícii už od 1500-3000 ot / min. To poskytuje veľmi dobrý výkon a ohraničenú chuť na palivo. Zrýchlenie na 100km / h pri hmotnosťi nad 1800 kg trvá len 8,4 sekundy. Aj keď nie som priaznivcom naftových motorov v tomto prípade to ma vôbec netrápi. Motor na voľnobehu je takmer nepočuteľný po pridaní plynu naše uši dosiahne krásný rev motora aj s pomocou dvoch turbodúchadiel. Z hľadiska výkonu a zvuku je motor Volvo ďaleko pred BMW a Audi.

V spojení s výkonom motora ide dobre ladené pruženie. Nie je čo pravda športové, ani pri verzii R-Design, ale pohodlie pri jazde je úžasné. Vysoká svetlá výška umožňuje veľmi istý a bezpečný prejazd zákrutami. Pri vysokej rýchlosti v zákrutách, okrem protišmykového systému (DSTC) tiež pomáha stabilizačný systém (RSC), ktorý bráni prevráteniu vozidla. Bohužiaľ, kontrola trakcie sa nedá vypnúť. Potešujúce je to, že funguje veľmi dobre a nedráždi príliš násilným spomaľovaním auta pri vysokej rýchlosti v zákrutách.

Riadenie v R-Design je priamejšie a presnejšie. Na pochvalu si zaslúži dobre fungujúci najnovšej generácie pohon všetkých kolies spoločnosti Haldex. Ak je to potrebné, môže presunúť väčšinu krútiaceho momentu na lepšie uchopene koleso. V praxi to vyzerá tak, že keď sa rozbiehame krútiaci moment je prenášaný na zadnú os, pretože má lepšiu priľnavosť. Pri stálej rýchlosti na diaľnici je prenášaný na prednú os pre úsporu paliva.

Bez problémov, sa môžete pustiť so spevnených ciest, aj na ľahký terén. Iste, XC60 pôjde ďalej než bežné osobné automobily. To nie je SUV, ale so svetlou výškou 230 mm a pohonom všetkých štyroch kolies terén zvláda veľmi dobre.

Pri inteligentnom tempomate (ACC), som cítil, že sa blíži doba, v ktorej vodič sa stane zbytočný. Aktívny tempomat ACC tretej generácie pomáha vodičovi udržať bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla a to pri akejkoľvek rýchlosti až do 200 km / h. Automaticky nastavuje rýchlosť vozidla s rýchlosťou vozidla vpredu. V praxi sa nastavi požadovaná rýchlosť a vzdialenosť, ktorú chceme udržať do vozidla pred nami a Volvo bude zrýchľovať a spomaľovať alebo dokonca úplne zastaví a potom sa vráti na nastavenú rýchlosť. Úloha vodiča je obmedzená na manipuláciu s volantom.

A teraz, zápory. Stály pohon quattro v Audi Q5 je nepochybne lepší ako Haldex a pruženie BMW umožňuje rýchlejšiu jazdu v zákrutách. To nie je veľký mínus, pretože väčšina užívateľov ani nevyužije plne možností aké dáva Volvo XC60. Nevýhodou pre mňa osobne je príliš tvrdá zadná lakťová opierka.
Kým Volvo má tú výhodu, že má veľmi dobrý motor tak 6-stupňová automatická prevodovka Geartronic je trochu zastaralá. Funguje veľmi hladko, ale je príliš pomalá a zhoršuje sa tým výkonnosť vozidla. Našťastie Volvo už zaviedlo výrobu prevodoviek "Power Shift", ktorý by mal čoskoro nahradiť všetky existujúce zariadenia. Aj keď XC60 má niektoré drobné vady, stále je to auto, z ktorého sa nechce vychádzať.


Kde je bezpečnosť?

No, áno. Popisujúc charakter nášho XC60 ani raz som nespomenul o bezpečnosti. Neurobil som to úmyselne, ale pamätám si, ako Jeremy Clarkson predstavoval Volvo, a chválil sa, že ani raz sa nezmienil o bezpečnosti. V prípade, Volvo, bezpečnosť bola vždy prioritou, ale stojí za zmienku o nových inovatívnych systémoch. V čase vstupu na trh v roku 2008, bolo Volvo XC60 považované za najbezpečnejšie Volvo v histórii. Štandardne, každý model je vybavený min. v City Safety systém, ktorý pri rýchlosti do 30km / h automaticky brzdí vozidlo, aby sa zabránilo kolízii - Skontrolovali sme to niekoľkokrát a zakaždým to fungovalo. Okrem City Safety mame ďalšie funkcie podporujúce aktívne bezpečnostné systémy, ako je funkcia upozornenia na nebezpečenstvo kolízie s plním auto-stop a detekciu chodcov, systém (DAC) upozorní vodiča na stratu koncentracie, systém (LDW) upozorní na opustenie jazdného pruhu a systém (BLIS), ktorý signalizuje prítomnosť vozidla v mŕtvom uhle viditeľnosti a inteligentným informačným systémom vodiča (IDS).


Zhrnutie:

Rovnako ako konkurenti Volvo funguje dobre a je veľmi pohodlné. Má tiež bohatú štandardnú výbavu, rovnako ako nekonečný zoznam možností a balíčkov. Švédský suv nie je len technologicky vyspelý, je niečo viac.
Original XC60 vyvoláva mnoho pozitívnych emócií, a poskytuje skutočnú radosť z jazdy. Volvo taktiež zaručuje najvyššiu bezpečnosť, kvalitu a štýl. Nemusíme voliť medzi "srdcom" a "zdravým rozumom", pretože vo svojej triede XC60 je lacnejšia než BMW X3 a Audi Q5. V súčasnej dobe Volvo XC60 je stále tou najlepšou voľbou v triede premium.


Technické údaje:

Druh karosérie: 5 miestny typ SUV
Motor: diesel s dvomi turbodúchadlami s objemom 2400 cm3
Výkon: 215 hp pri 4000 ot / min
Maximálny krútiaci moment: 440 Nm 1500 až 3000 ot / min.
Pohon: pohon všetkých kolies.
Prevodovka: Geartronic (6-stupňová automatická sekvenčná)
Maximálna rýchlosť: 210 km / h * (elektronicky obmedzené)
Zrýchlenie 0-100 km / h: 8,4 s
Dĺžka / šírka / výška: 4628 / 1891 / 1713 mm
Rázvor: 2815 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1846 kg
Batožinový priestor: 495/1455 l
Palivová nádrž: 70 l
Spotreba paliva na 100 km (mesto / cesta / stredná) 10 l / 7 l / 8.5 l
Základné prevedenie Cena: ok. 36 000 eur
Cena testovaného modelu: ok. 55 000 eur




Zbigniew Sieczka, Foto. Michał Adamowski

Galéria fotografií