Test: Mazda 3 - Japonská zvodkyňa

Test: Mazda 3 - Japonská zvodkyňa

Druhá generácia Mazdy 3 mala premiéru pred dvoma rokmi, napriek tomu stále upútava pozornosť a vyčnieva z davu áut na ulici.

Karoséria:

To je veľké umenie vytvoriť takú pútavú karosériu pri zachovaní proporcií. Vďaka tomu je dynamická silueta preplnená športovým charakterom a šarmom. Pre mňa, Mazda je v popredí najlepšie navrhnutých kompaktných vozidiel.


Interiér:

Interiér je docela skromný, ale napriek tomu moderný, ľahký a elegantný. Najdôležitejšou výhodou pre mňa je ergonómia a je naozaj na tej najvyššej úrovni. Na rozdiel od iných vozidiel tejto triedy sa necítime obklopení neuveriteľným množstvom tlačidiel alebo príliš objemnéj palubnej dosky. Veľmi čitateľné a príjemne osvetlené hodiny rýchlomera a otáčkomera sú vložené v hlbokých tuneloch. Vo veľmi výhodnej polohe nad hlavnými hodinami, sú umiestnené dva displeje. To umožňuje vodičovi, aby bez spustenia očí z cesty mal prístup k palubnému počítaču, rádiu a klimatizácií. Kožený volant ako aj dokonale umiestnená páka s vysokou presnosťou riadenia sú veľmi pohodlné. Veľmi pôsobivé sú tiež dobré sedadla. Široké zadné sedadlo možno bezpečne považovať za príjemné. Ako obvykle v prednej časti je dosť priestoru pre každého, ale vzadu môžu mať vyšší pasažieri menej miesta. Batožinový priestor s objemom 340 litrov klasifikuje vozidlo v polovici sadzby. Pozitívne emócie zvyšuje kvalita prevedenia v celej kabíne. Všetky plasty predstavujú vysoký štandard a čo je najdôležitejšie, že sú urobené skutočne s japonskou presnosťou.


Zážitok z jazdy:

"Športová silueta prezrádza neobyčajnú silu" - iste nemožno to povedať na najslabší 1,6-litrový motor s výkonom 105 HP. Môžeme však povedať, že silou Mazdy sú vynikajúce jazdné vlastnosti. Najslabší motor v kombinácii s prevodovkou s krátkym prevodovým pomerom sa osvedčuje len v mestských podmienkach, a zároveň šetrí našu peňaženku.
S čistým svedomím môžeme odporučiť, benzínové motory s kapacitou 2 litre a výkon 150HP, alebo 151HP, rovnako ako vznetový motor s objemom 1,6 a výkonom 115HP. Najlepší, ale tiež najdrahší variant trojky je jej športová verzia MPS s turbo benzínovým motorom 2,3-litra moc 260HP. Ale späť k viac populárnej verzii. Riadenie Mazdy to je samá radosť!
Pozoruhodná je, skvele pracujúca prevodovka. Ďalšou výhodou je priamé a presné riadenie, ktoré podporuje rýchle prechádzanie zákrut. Pruženie Mazdy to je naozaj skvelá práca. V zákrutoch vozidlo ide dokonale. Je predvídateľné a nemá tendenciu opustiť trať. Inžinierom Mazdy sa podarilo skombinovať vynikajúce jazdné vlastnosti s veľmi dobrým komfortom. Na brzdi tiež nemožno mať žiadne námietky sú veľmi dobre. Na začiatku som spomenul, že Mazda je iná, a to nielen vo vzhľade. Toto auto jednoducho vie, čo potrebuje vodič a čo je najdôležitejšie pre dokonalú harmóniu. V každej z piatich verzií nájdete všetko čo potrebujete často viac ako má konkurencia.

Rovnako ako všetky autá aj Mazda má svoje nevýhody. Je pravda, že po prechode tisíc kilometrov nenašli sme ich veľa, ale sú. Výsledkom orginálného štýlu je obmedzená viditeľnosť dozadu. Zabudli tiež na automatické osvetlenie kufra. V noci je celkom nepríjemné, že keď otvoríme dvere batožinového priestoru, musíme ručne zasvietiť lampu. Nechápem, prečo sa tiež zadna kapota otvára až po zatiahnutí ručnej brzdy.
Ako už bolo spomenuté skôr, 105 koní je príliš málo. Pre Mazdu najväčšou nevýhodou je relatívne vysoká cena. Tento posledný fakt je možné racionálne vysvetliť aj tým, že na rozdiel od iných výrobcov v krajine kvitnúce čerešní Mazda je stále verná tradícii a je vyrábaná v Japonsku. Najlacnejší model z 2-litrovým motorom s výkonom 150 HP stojí 20 100 eur.


V zhrnutí:

Dlho som myslel o tom, či sa oplatí zaplatiť viac, aby sa stať vlastníkom Mazdy 3. Pri všetkých kladoch a záporoch som absolútne presvedčený, že stojí to za to. Mazda prezentuje skutočné japonskú kvalitu a spoľahlivosť. Okrem toho Mazda nie je nudné CD predávajú vo veľkom, ktorý dáva zmysel pre individualitu. Jeho ušľachtilých vzhľad a jedny z najlepších v tomto segmente jazdné vlastnosti, to sú nepopierateľné argumenty, prečo by ste sa mali nechať jej zviesť.


Technické údaje:

Druh karosérie: hatchback 5 miestny
Motor: benzín s objemom 1598 cm3
Výkon: 105 hp pri 6000 ot / min
Maximálny krútiaci moment: 145 Nm pri 4000 ot / min
Pohon: predné kolesá.
Prevodovka: manuálna 5-stupňova
Najvyššia rýchlosť: 184km / h
Zrýchlenie 0-100 km / h: 12,2 s
Dĺžka / šírka / výška: 4460 / 1755 / 1470 mm
Rázvor: 2640 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1190 kg
Batožinový priestor: 340 l
Palivová nádrž: 55 l
Spotreba paliva na 100 km (mesto / cesta / stredne) 8,5 l / 5,3 l / 6,5 l

Cena základnej verzie: 16 475 eur
Testovaný model, Cena: 18 250 eur




Tekst: Zbigniew Sieczka, Foto: Michał Adamowski[I], Film: [I]Teresa i Piotr Korczak

Galéria fotografií