Test: Ford Focus - zapôsobil

Test: Ford Focus - zapôsobil

Keď pred pár mesiacmi som prvýkrát videl nového Focusa, pomyslel som, že tentoraz Ford nezhrešil s modernizáciou. Po prvých skúšobných jazdách musím uznať, že tretia generácia jedného z najznámejších kompaktov na mňa veľmi zapôsobila.

Od začiatku jazdné vlastnosti Focusa boli považované za vzor, no tentoraz priečka bola zavesená tak vysoko že bude ťažké ju zdolať.


Karoséria:

Z predu si našu pozornosť zaslúži veľký prívod vzduchu, ktorý sa nachádza v nízko padajúcom masívnom nárazníku. Prostredná jeho časť je aktívna. Keď je motor studený ramená sú privreté a otvárajú sa, keď je motor teplý. Vzor svetlometov, sa odvoláva na predchádzajúce generácie, zatiaľ čo zadné lampy nie sú už na stlpoch. Zo strany, Ford sa opiera o jasné, ale hladké a jemné reliéfne linky.
V porovnaní so svojím predchodcom, posledný Focus je dlhší o 21 mm a jeho výška a šírka sa znížila o 16 mm. Inžinieri sa rozhodli nasadiť osi 8 mm širšie než predtým. Nový model je určite dynamickejší než jeho predchodca, a vyzerá veľmi dobre.

Pri použití väčšieho počtu prvkov s vysokou pevnosťou, oceľová konštrukcia v porovnaní s druhou generáciou je o 15 percent tuhšia. Na druhej strane, v miestach pripevnenia pruženia inžinieri vystužili karosériu až o 75 percent. Aj napriek vyššej úrovne bezpečnosti a mnoho ďalšieho vybavenia, hmotnosť nového Focusa sa nezvýšila.


Interiér:

Dovoľte, aby som začal s najdôležitejšími faktami. Vnútro nového Focusa z hľadiska kvality nemá žiadne námietky. Je tiež veľmi dobre utlmené, a pohodlné sedadlá ponúkajú slušnú bočnú oporu. Športoví nadšenci jazdy majú výhodne umiestnenú ručnú brzdu. Čo sa týka ergonómie, nie je najhoršia. Základné funkcie by nemali robiť problém, ale na palubný počítač a jeho menu si treba zvyknúť. Pokiaľ ide o dizajn, to všetko vyzerá veľmi moderne a môže sa páčiť. Pokiaľ ide o mňa, doska je príliš ohromujúca. Na prednej strane nie je možné sa sťažovať na množstvo priestoru. Na zadnej strane, už nie je tak ružovo. Kufor vo verzii vybavenej súpravou na opravu má kapacitu 363 litrov. Ak chcete mať plnej veľkosti rezervnú pneumatiku, musíte počítať s obmedzením batožinového priestoru až do 277 litrov. Osobne by som si vybral prvú možnosť.


Technické inovácie:

V prípade nového Focusa inžinieri sa postarali o moderné riešenia, ktoré až doteraz boli vyhradené pre vyššej triedy automobilov. Až do nedávna v tejto triede sme len mohli snívať o takých funkciach, ako je systém pre zabránenie zrážkam na nízkej rýchlosti, systém podpory vedenia vozidla v jazdnom pruhu, monitorovane "slepé miesta" na zrkadlách, aktívny tempomat a monitorovanie únavy vodiča.
Okrem toho po doplatku 550 eur dostaneme systém Sapp pre paralelné parkovanie. Stačí keď systém zistí, že parkovacie miesto je iba 20% väčšia ako auto, náš zásah bude obmedzený na výkon velenia a stláčania plynu a brzdy. O zvyšok sa netreba obávať.


Zážitok z jazdy:

Riadenie funguje hladko a presne. Pod kapotou mame preplňovaný benzínový motor s objemom 1,6 litrov. Vďaka technológii EcoBoost, ktorý je priamym vstrekovaním paliva, variabilným časovaním ventilov a moderným preplňovaným motorom v závislosti na verzii vyvinie výkon 150HP alebo 182HP. Jeho krútiaci moment v podobe 240 alebo 270Nm je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok 1600-5000 ot / min. V praxi, aj so slabším 150 HP motorom je veľmi flexibilný a poskytuje viac než slušný výkon. Auto zrýchľuje od 0-100km / h za 8,6 sekúnd a je len o 0,1 sekundy pomalšie ako Astra ktorá má 180 HP. Zase 182 HP motor bude generovať stovku za 7,9 sekundy.
Musím sa priznať, že keď som tlačil plyn bol som veľmi príjemne prekvapený. A nielen to, že auto zrýchľuje pomerne dobre, ale robí tak s veľkou gráciou a ľahkosťou. Motor pri vyššej rýchlosti má pekný zvuk, a keď zmenšujete plyn počujete ventil prebytku vzduchu. Nebolo by vtom nič prekvapivého keby som písal o nejakej športovej verzii, ale píšem o základnej verzii Focusa v prílohe s veľmi úsporným motorom. Počas dvojdňového testu vozidla pri veľmi dynamickej a neekonomickej jazde spálil v priemere 10l/100km. Považujeme to za veľmi dobrý výsledok a veríme, že pri normálnej jazde na trase auto dosiahne spotrebu 5l/100km deklarovanú výrobcom.
Je čas povedať o najväčšej výhode tohto vozidla. Určite je to pruženie. Nezávislé pruženie zadných kolies bolo doplnené ramenom tzv Control Blade. Používa sa tiež väčšie ložiská, tlmiče o väčšom priemere. Predné pruženie bolo doplnené o pomocný rám, ktorý má vlastné antivibračných prvký.
Používa sa tiež nová verzia elektrického posilňovača riadenia z funkciou kompenzácie vozidla a trakcie TVC, ktorý nezodpovedá za plyn, a tak nespomaľuje drasticky auta v zákrutách. Okrem toho, TVC slúži ako elektronická uzávierka diferenciálu, ktorý je schopný preniesť viac krútiaceho momentu na koleso s lepšou priľnavosťou.
V praxi, nový Focus na kľukatých cestách ukazuje svoje majstrovstvo. Nový Focus je na špičkovej úrovni a jazdi ako prilepené k ceste. Je niekedy ťažko uveriť, že auto má predný pohon. Vďaka dynamickému motoru, presnému riadeniu, ovládaniu a pruženiu jazda v zákrutách je sama radosť.
A neexistujú žiadne straty na komforte, ktorý je tiež vysoký. Okrem týchto technických inovácií zaujímavosťou je, palivová nádrž bez viečka, ktorá uľahči život na čerpacej stanici.
Nezabudli tiež na výkonné brzdy. Aj pri núdzovom brzdení z vysokej rýchlosti na rozdiel od mnohých nemeckých kompaktov nerobí dojem, ako by chcel lietať.


Zhrnutie:

Nový Ford Focus sa mi osobitné nepáči ani zvonku ani zvnútra. Nepáči sa mi to nelogické ovládanie navigácie a počítača, ale mimo to stále som jeho fanúšikom. Vzhľad nie je všetko. Dodatočne chute sú rôzne. Pre mnohých z nás je však dôležitejšie - ako sa jazdi v aute. A pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a inovatívné technológie v tomto segmente Focus je na špičkovej úrovni. To nie sú len prázdne slová, ale nepopierateľná fakty.
Faktom je tiež cena vozidla. Najlacnejšia verzia 1,6 EcoBoost 150HP stojí 18 400 eur. Nie je to málo, ale všetky autá v tomto segmente zdraželi a ich ceny sa pohybujú na podobnej úrovni. Ford tiež okrem zľavy ponúka balíčky príslušenstva za veľmi atraktívne ceny. Než si vyberiete osvedčeného Golfa alebo Astru stojí za to vyskúšať, ako vyzerá radosť z jazdy, ktorú ponúka nový Ford Focus.


Technické údaje:

Druh karosérie: 5 miestný hatchback
Motor: benzín z turbodúchadlom s priamym vstrekovaním výkon 1596cm3
Výkon: 150 koní pri 5700 ot / min
Maximálny krútiaci moment: 240 Nm od 1600 - 5000 ot / min
Pohon: predné kolesá.
Prevodovka: manuálna 6-stupňová
Maximálna rýchlosť: 210 km / h
Zrýchlenie 0-100 km / h za 8,6 sekundy
Dĺžka / šírka / výška: 4362 / 1823 / 1484 mm
Rázvor: 2648 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1333 kg
Kufor: 363l
Palivová nádrž: 55 l
Spotreba paliva na 100 km (mesto / cesta / stredná) 7,7 l / 5,0 l / 6,0 l

Cena základnej verzie: 15 175 eur
Testovaný model, Cena: 21 875 eur


Text: Zbigniew Sieczka, Foto: Výrobca, Zbigniew Sieczka

Galéria fotografií