Cadillac CTS-V - 308km/h exkluzívny kombi

Cadillac CTS-V - 308km/h exkluzívny kombi

Opäť sme mali možnosť otestovať najvýkonnejší variant Cadillaca, tentoraz v kombi. Na rozdiel od kupé, nové varianty V-Series vyzerajú celkom pokojne. Vlka v rúchu baránka môže odhaliť len niekoľko detailov.

Napríklad, hliníková mriežka nasávania vzduchu, jasný charakteristický prelis na kapote alebo veľké brzdy firmy Brembo. Okrem toho v kombi máme veľa noviniek v najsilnejšich Cadillacach nové čierne kované kolesá, maľované žlté strmene a nový špeciálny čierny lak, "Black Diamond" s horčíka a ďalších kovov.
Pod kapotou bezo zmien - motor V8 6.2 liter Eaton kompresor. Výkon 564KM a maximálny krútiaci moment 747Nm pri 3800 ot. / Min v spojení s batožinovým priestorom s objemom 1484 l pokojne stačí, aby sa rýchlo dostať na predaj nábytku, bez ohľadu na to, ako ďaleko, by on nebol.


Karoséria:

Ako som už povedal verzia V sa veľa nelíši od CTS-a. Dynamická silueta športového kombi sa môže zdať príliš hranatá, ale má svoj vlastný štýl, ktorý sa odkazuje na amerického výrobcu. Predná časť sa nelíši od sedana alebo kupé. V zadnej časti zadné okno s prelisom je zaujímavé aj lampy vyzeráju oveľa lepšie, než vysoko nasadená zadná časť v dvojdverovej verzii.


Interier:

Ako sa sluší na prestížnu americkú značku v interiéri nájdeme rad zariadení vybavených bohatými funkciami. Okrem všadeprítomného luxusného charakteru máme tu aj veľa športových doplnkov, ako sú semišový volant a hlavica radiacej páky alebo anatomické sedadlá Recaro. Všetko, čo v tejto triede patri, je pod rukou a hlavne praktické umiestnené na volante vypnutie kontroly trakcie a ESP. Spominane sedačky okrem toho, že poskytujú vynikajúcu bočnú oporu majú desiatky nastavení, ktoré sa bez výnimky, hodia každému. Keď už hovoríme o kladoch to sluší, aby som pochválil veľmi dobre fungujúcu veľkú jasnú navigáciu. Zatiaľ čo priestor pre cestujúcich v prednej časti je veľký, tak zo zadu je to už horšie. Nejedná sa o veľkú nevýhodu, pretože asi drvivá väčšina podnikateľov, alebo riaditeľov firiem by radšej riadilo auto, než bolo na zadnom sedadle.

Na záver pár slov o kvalite a dizajne. Všetky interiérové prvky sú veľmi dobre priliehajúce, sedadla obšito veľmi kvalitnou kožou, príjemnou na dotyk, ale niektoré plasty, mohli byť vyrobené z o niečo lepšich materiálov, pretože vyčnievajú z európskej normy v tomto segmente.
Aj tu chýba individuálny štýl.
Všetko je navrhnuté podobne ako Opel Insignia a u ďalších modelov GM.


Zážitok z jazdy:

Cadillac CTS-V Sport Wagon je bezpochyby najrýchlejšie kombi, akym som kedykoľvek jazdil. Nielen to, ale je rýchlejší ako BMW M5 alebo Ferrari California. Zaujímalo by vás, kde si môžete vyskúšať toto vozidlo legálne? Existujú iba dva takéto miesta: závodná trať alebo nemecká dialnica. Tentoraz Cadillac Europe pozval novinárov v okolie Berlína. Na začiatku som išiel s modelom s automatickou prevodovkou. Musím priznať, že táto prevodovka je omnoho praktickejšia v meste. Nie je potrebné neustále tlačiť ťažko pracujúcu spojku a zmeny prevodov pomocou pádiel na volante je tiež nepochybne skvelé. Ale je to stále prevodovka Hydra - Matic 6L90, ktorá v dnešnej dobe nepatrí k najrýchlejším.
Keď som videl moju obľúbenú dopravnú značku, dosiahnutie maximálnej rýchlosti sa stalo takmer isté. Po niekoľkých desiatok kilometrov, bolo všetko jasné. Dosiahnutie maximálnej rýchlosti pekelne rýchlym kombi s automatickou prevodovkou, nie je zvlášť ťažké. Maximálna rýchlosť, akú som dosiahol bola 303km/h. Musím sa priznať, že to výrazne zlepšilo moju náladu, ale napriek tomu bol som ešte viac motivovaný aby vytlačiť viac na druhý deň z verzie s manuálnou prevodovkou. Tentoraz auto bolo v zaujímavej čiernej Black Diamond farbe, a malo žlté brzdové strmene za ktoré treba zaplatiť 900 eur.
Milujem v tomto aute zvuk preplňovaného motora V8, možnosť uzávierky diferenciálu a schopnosť deaktivovať kontrolu trakcie ESP jedným tlačidlom na volante. Druhý pokus trval oveľa dlhšie, aj napriek tomu, že bola oveľa menšia prevádzka na diaľnici. Zakaždým, keď som sa blížil k 320 km/h niekto ma pribrzdil alebo bol rýchlostný limit. Prácu Cadillaca nad pružením som ocenil keď som prekonával zákruty rýchlosťou 280 km/h. Po niekoľkých pokusoch nakoniec skončila moja snaha o maximálnu rýchlosť na 330km/h čo dáva podľa údajov výrobcu 308 km / h. Chcel by som tiež zdôrazniť, že veľké brzdové strmene Brembo sa správajú dobre, aj pri núdzovom brzdeni z 280km/h na 120km/h.
Cadillac, choci s tradíčnym štýlom je veľmi rafinovaným automobilom s ohľadom aj na európsky trh. Cadillac si poradi aj na kľukatých cestách. Riadenie je veľmi presné a zákruty vďaka dobre zvolenemu pruženiu prekonáva veľmi isto. CTS-V sa v šmyku cíti ako vo svojom živle, ako by bol vytvorený práve pre toto, aj keď to nie je tak až do konca, pretože môže tiež vykrútiť dobrý čas na trati. Rekord, aký sa mu podarilo získať na 20 km okruhu na Nürburgringu, je 7:59:32, čo je lepšie ako štandardné BMW M3 a M5, Mercedes E63AMG, alebo dokonca Aston Martin DBS. Ak je 4 sekundy do stovky a 308km/h pre niekoho malo, nech nemá strach. Firma Hennessey nám ponúka vylepšenie motora, po ktorom naše diabolsky rýchle combo bude ešte rýchlejšie. Výkon môže byť zvýšeny na 600, 650, 700 alebo dokonca 1000 HP. To môže uspokojiť aj tých najnáročnejších.
Pred pár dňami som sa rozhodol zistiť, či uvedená spoločnosť má pobočky v Európe. Ukázalo sa, že je ich celkom dosť. Jedna z nich je v nemeckom meste Ludwigsfelde.


Zhrnutie:

Nový Cadillac CTS-V Sport Wagon je strašne rýchly. Krásny zvuk motora láka, aby pridať viac plynu, vyladený Hennessey-om, znie ešte lepšie. Okrem toho luxusné kombi sa nebojí rýchlosti v zákrutách, a nezáleží na tom, či chceme, isť rýchlo, alebo skĺznuť v mrakoch dymu. A na konci ďalší, v podstate najdôležitejší fakt, že jeho cena je - 85 000 eur. To nie je vtip, to autentická skutočnosť. Nielen, že Cadillac CTS-V je najrýchlejšie kombi na trhu ale aj najlacnejšie. Prečo žiadna zmienka o spaľovaní?
Kedže ženy sa nepýta o vek, u tohto typu automobilu na spaľovaní nezáleží. Po prvých skúšobných jazdách pred rokom mal som rád najsilnejšieho Cadillaca. Teraz po dobrodružstve s kombi sa mi páči ešte viac. Nerobíme len luxusné autá, robíme Cadillac-i, to je aktuálny slogan firmy spoza oceánu.


Zbigniew Sieczka, Foto: Walter Tillmann


Technické údaje:

Druh karosérie: 5 miestný kombi
Motor: 32-ventilový preplňovaný motor V8
Výkon: 564KM pri 6100 ot / min
Maximálny krútiaci moment: 747 Nm pri 3800obr./min
Pohon: zadný
Prevodovka: manuálna 6 rýchlostí
Maximálna rýchlosť: 308 km / h
Zrýchlenie 0-100 km / h: 4s
Dĺžka / šírka / výška: 4878 / 1842 / 1463 mm Rázvor: 2880 mm Pohotovostná hmotnosť: 2040 kg
Batožinový priestor: 412/1484l
Palivová nádrž: 68 litrov

Cena základnej verzie: 85 000 euro

Galéria fotografií