Chevrolet Camaro test - "Malé, zlé zviera, ktoré zožerie Mustangi"

Chevrolet Camaro test - "Malé, zlé zviera, ktoré zožerie Mustangi"

V ťažkých časoch, keď takmer každý výrobca sa snaží o čo najnižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie Chevrolet sa rozhodol predavať na našom trhu, legendárne Camaro. Chválim ho za to!

Pravdivý muscle car, čiže auto so silným motorom V8 a pohonom zadných kolies s kapacitou viac ako päť Sparkov je celkom zaujímavá ponuka.

Niet pochýb o tom, že nový model nakoniec sa vzťahujé na prvé dve generácie, vďaka ktorým auto sa stalo legendou. V priebehu osláv 100. výročia Chevroleta vo Švajčiarsku, mali sme možnosť nielen vidieť, aké je nové Camaro, ale tiež aké boli predchádzajúce generácie.


Trošku histórie:

Prvá generácia Camaro sa objavila v predaji pred 45 rokmi. Voz bol vytvorený ako priamy súper Forda Mustang. Hoci názov "Camaro" nič neznamenal, pracovníci GM našli vo francúzskom slovníku jeho význam je "priateľ" alebo "spoločník". Auto sa stal spoločníkom mnohých Američanov, a zostalo po mnoho rokov jedným z najpopulárnejších modelov. Veľmi rýchlo, pretože po troch rokoch debutovalo ďalšie Camaro, druhej generácie. Tentokrát automobil bol väčší a dostal predovšetkým úplne nový agresívnejší vzhľad a lepšie jazdné vlastnosti. Druhá generácia bolá vyrábana až dvanásť rokov. V tej dobe prešiel mnohými zmenami. Hitom bola verzia Z28. Okrem legendárneho motora V-8 mal tiež lepšie odpruženie a výfukový systém bez šály, takže krajší zvuk motora.

V roku 1982 sa začala tretia generácia, ktorá, priznajme si to,nezopakovala predchádzajúce úspechy tohto modelu. O jedenásť rokov neskôr prišla najhoršia v histórii štvrta generácia Camaro, ktorá nielen znížila predaj ale aj popularitu a záujem o tento model, ktorý bol vyrábaný do roku 2002.

Po siedmich rokoch Camaro sa späť vraca do hry vo veľkom a ponúka piatu generáciu. Legendárny modelu nadväzuje na predchodcov. V roku 2011 Chevrolet Camaro sa objavil v autosalónoch v Európe.


Karoséria:

Je ťažké si nevšimnúť nové Camaro na ulici. Tento automobil nielen upúta pozornosť, ale má aj mnoho fanúšikov po celom svete.
Aj vo Švajčiarsku, kde ľahko nájsť na ulici pekné automobily Camaro vzbudilo záujem a často, aj obdiv. Väčšinu detailov navrhnuto tak, aby zachytiť ducha legiend. Halogénové svetlomety s krúžkami dodávajú Camaro agresívny vzhľad a siluetu dravca. Široká a dlhá kapota s výrazným hrbom, svalové línie karosérie a 20-palcové kolesá zvýrazňujú silne legendárny vzhľad a dojem z vozidla. Povstala aj špeciálna verzia na 45 výročie Camaro, ktorá má predovšetkým bohatšiu výbavu a mnoho emblémov "45th".


Interiér:

Dizajn a dekor interiéru, bohužiaľ, už nie je tak efektný ako karoséria. Prístrojová doska je navrhnutá v štýle retro. V spodnej časti stredovej konzoly sú umiestnené štyri obdĺžnikové, športové hodiny nadvezujúce na model z roku 1969. Kožené sedadlá sú veľmi pohodlné a poskytujú vynikajúcu bočnú oporu. Na predných sedadlách je dosť miesta ale na zadných sedadlách vzhľadom k obmedzenému priestoru môžu cestovať asi len detí.
Docela tvrdo pracujúca páka s krátkym zdvihom, umožňuje ľahko a rýchlo zmeniť radenie. Zaujímavosťou v interiéri Camaro je nastaviteľná obrazovka Heads Up Display (HUD), ktorá umožňuje vodičovi sledovať všetky dôležité informácie bez toho, aby spustil oči z vozovky. Informácie sú zobrazené na čelnom skle. Ďalším zaujímavým prvkom je balíček Rear Vision. Dopĺňa on funkciu parkovania Rear Park Assist o zadnú kameru a zrkadlo s automatickým svetlom. Kamery ukazujú priestor za vozidlom, ktorý je viditeľný vo vnútornom spätnom zrkadle. Jednou veľkou nevýhodou vnútra Camaro je kvalita použitých materiálov na palubnej doske. V interiéri chýba predovšetkým osobný štýl a kvalitnejšie materiály.


Zážitok z jazdy:

Pod kapotou nového Camaro nájdete silný motor LS3, V8 6.2 l, ktorý poskytuje výkon 432 koní a krútiaci moment 569 Nm pri 4 600 ot / min. Verzie s automatickou prevodovkou, spolupracujú so slabšim o 27 koní L99 s rovnakou kapacitou. Treba priznať, že novemu Camaro výkon nechýba. Ale keď ho prirovnáme do vzhľadu to rozhodne nestačí. Potešujúce je to, že výrobca postavil verziu ZL1 s preplňovaným motorom z Cadillaca CTS-V, a pruženie "magnetic ride". Najsilnejší, 580-hp Chevrolet Camaro Zl1 pred mesiacom prešiel Nürburgring Nordschleife v pôsobivom čase 7 minút a 41 sekúnd. Našťastie, pruženie, riadenie a brzdy boli vytvorené po európsky a veľmi dobre, pretože americké auta sa zvlášť dobre v týchto odvetviach nesprávajú. Auto zvláda veľmi dobre zákruty, riadenie je dostatočne presné a brzdy Brembo zaistia krátku brzdnú dráhu. So stovky kilometrov, ktoré počas testu sme najazdili často to boli úzke a kľukaté cesty. Ako som už spomenul Camaro fungovalo dobre a spoľahlivo, ale jeho rozmery sú často problematické napríklad keď potrebujete prejsť blížiace sa z opačného smeru nákladné vozidlo.
Camaro okrem veľmi slušného výkonu ponúka veľmi pekný zvuk motora. Pri pomalej jazde možno počuť "bublanie" hlbokých basov a po prekročení 4000/obr za minútu, k ušiam prichádza veľký rev V-osmičky. Veľmi príjemné pre uši je tiež charakteristické "strielanie" z výfukového systému po následným ubratí plynu. Stojí za to to počuť! Jazda novým Camaro nám poskytla mnoho pozitívnych dojmov, ale najviac nás zaujali, staré modely "spoločníka"

Chevrolet Camaro Convertible 1967 s motorom 327, objemom 5,4 l a výkonom 210HP.

Zelený Kabriolet sa nám zapáčil nielen svojím vzhľadom, ale tiež riešeniami.
Strávili sme trošku času na tom, ako otvoriť strechu. Po dvadsiatich minútach konečne sa nám podarilo nájsť magické tlačidlo. Je pravda, že ani sme nepredpokládali že to auto má elektrický mechanizmus skladania strechy. Niet pochýb o tom, že toto auto má dušu. Tento kabriolet má nie príliš hlasné zvuky motora, a má to "niečo", čo spôsobuje že každý kilometer jazdy je čistá radosť.

Chevrolet Camaro Z28, 1978 rok s motorom 350 s objemom 5,7 l a výkonom 185 HP.

Najpravdivejšia verzia legendárneho Z28 bola zbavená tlmičov vo výfukovom systéme. Keď otočíte kľúčik, hneď je jasné, že býva v ňom skutočná moc. Konkrétne vrčanie motora a hluk sú neopísateľné! Obrovský krútiaci moment spôsobuje, že aj pri automatickej prevodovke po stlačení plynového pedála k podlahe zadné kolesá strácajú trakciu. Riadenie tohto Chevroleta nie je príliš ľahké, najmä na klzkej ceste. Museli sme sa snažiť udržať ho na ceste, ale to je jeho kúzlo. Červené Camaro Z28 bude ešte dlho v našej pamäti ako umelecké dielo, ktoré je nielen potešením pre oko, ale aj pre uši.


Zhrnutie:

"Malé, zlé zviera, ktoré zožerie Mustangi" tento termín nepochybne zapadá do najnovšej generácie tohto modelu.
Chevrolet Camaro vyzerá veľmi dobre, znie fantasticky a veľmi dobre jazdí na kľukatých európskych cestách. A nie je zvlášť drahé. Ceny začínajú od 45 500 eur za kupé s manuálnou prevodovkou.
S ohľadom na pomer ceny a výkonu, čiže 432HP za 45 500 eur je to veľmi výhodná ponuka. Zostáva otázka výkonu a ten vďaka veľkej hmotnosti takmer 1800 kg nezráža na kolená. Šprint do stovky za 5,2 sekundy a najvyššia rýchlosť 250 km / h to je nič mimoriadneho.
Ak sa vám jedna o kultové auto so silným, nádherne znejúcim motorom, vedľa ktorého nikto neprejde ľahostajne Camaro je dokonalým výberom. Pre tých, ktorí cenia predovšetkým športové vlastnosti oveľa lepšou voľbou by mohol byť známy japonský sedan s "X" v názve. Možno nebude priťahovať pohľad ako Camaro ale od 0-100 km / h zrýchly za 4,9 sekúnd a zároveň poskytuje veľa zábavy pri riadení v zime. Práve tu sa naskytá otázka, ako by išlo Camaro na ceste v zime. Budeme sa snažiť pozrieť sa na to ešte tento rok.


Technické údaje:

Druh karosérie: 4 miestná typ kupé
Motor: LS3, V-8
Kapacita: 6162 cm3
Výkon: 432KM pri 5900 ot / min
Maximálny krútiaci moment: 569 Nm pri 4600obr./min
Pohon: Pohon na zadné kolesá
Prevodovka: manuálna 6 rýchlostí
Najvyššia rýchlosť: 250km / h
Zrýchlenie 0-100 km / h za 5,2 sekundy
Dĺžka / šírka / výška: 4836,8 / 1917 / 1360 mm Rázvor: 2852 mm Pohotovostná hmotnosť: 1769 kg
Kufor: 384 l.
Spotreba paliva na 100 km (mesto / cesta / priemer) 20,9 L / 10,2 L / 14.1 l Palivová nádrž: 72 l
Záruka: 3 roky alebo 100 000 km
Cena základnej verzie: 45 500 eur


Text: Zbigniew Sieczka, Foto: Producent, Zbigniew Sieczka

Galéria fotografií