Viac ako 30 miliónov eur v Tirolsku, čiže 25 Kitzbuhel Alpenrallye

Viac ako 30 miliónov eur v Tirolsku, čiže 25 Kitzbuhel Alpenrallye

V obci Kitzbuhel grécka futbalová reprezentácia sa pripravovala na Euro 2012. My zatiaľ sme sa pustili od tohto známeho letoviska v pátraní po veľkých historických vozidlách, ktoré prechádzajú stovky kilometrov po úchvatných alpských cestách.

Tohtoročné, jubilejné vydanie rally Kitzbüheler Alpenrallye bolo, ako zdôrazňovali účastníci, jedinečné. Tak z hľadiska návštevnosti, ako aj krásnych scénických ciest. Na začiatku rally stálo takmer 240 klasikov z celej Európy v celkovej hodnote viac ako 30 miliónov. Najstarším autom, bol Bentley 3/4, 5 Tourer z roku 1925. Najsilnejší motor 485HP mal AC Shelby Cobra v roku 1962, a najmenej iba 12 HP - roztomilý Fiat 500 Topolino Giardinetto z roku 1948. Rolls Royce 17EX Sports z roku 1928 sa mohol pochváliť najväčšou kapacitou - 7800ccm3. Je ťažké spomenuť každé auto, ktoré sa podieľalo na tejto akcii, ale väčšina z 39 značiek boli: Porsche, Volkswagen, Mercedes a Jaguar. Nechýbali samozrejme legendárne modely Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, a Chevrolet. Na rally sa zúčastnila aj jedna Škoda Felicia kabriolet 994 z roku 1961 a Volvo P1800S 1963.

Majitelia týchto nádherných strojov súťažili v dvoch kategóriách Sports Trophy (pre pretekárov) a Classic Trophy ( pre amatérov). Víťazstvo v športovej kategórií, a aj absolútnym víťazom 25. Kitzbühel Alpine Rally sa stali Manfred Grundner a Simone Ritter z Nemecka jazdiaci v BMW 3.0 CSL. Klasickú trofej vyhral Hans-Joachim "Strietzel" Stuck s partnerom (Tim Westermann), ktorý ukázal, tentokrát svojím VW-Porsche 914/4, že v rally pravidelnosť v jazde je tiež dôležitá.

Ako každý rok sa rally zúčastnilo mnoho celebrít. Boli medzi nimi: vodiči Formuly 1 Jochen Mass (Austin Healey Sprite) a Hans-Joachim Stuck (Porsche 914/4), hudobný producent Mousse T. (VW Bulli Samba), herci Herbert Knaup (Karmann Ghia Cabrio) a Claus Theo Gärtner-(Alfa Romeo Junior 1300), lyžiarsky pretekár Hans Knauss (VW Bulli T2) a televíznym spravodajca Jan Hofer.


Text: Zbigniew Sieczka, Foto: Remigiusz Steller

Galéria fotografií