Peugot 308 - dravý lev alebo jemné mačiatko?

Peugot 308 - dravý lev alebo jemné mačiatko?

V čase rozkvetu nového Peugeota 208 sme sa rozhodli zistiť, aké iné modely ponúka zákazníkom francúzsky výrobca. Vybrali sme na začiatku najviac populárny a dobre známy model 308 s 1.6-litrovým dieselovým motorom s kapacitou 92HP.

Kompaktný Peugeot je už na trhu od piatich rokov, pravdepodobne na budúci rok sa ukáže jeho nástupca, čo môže byť spojené s atraktívnymi rabatmi na tento model.


Karoséria:

308-ka je celkom odvážne navrhnutý. Expresívny a agresívny pred mu dáva charakter. Pred rokom, auto prešlo lifting. V prednej časti karoserie sa objavili, okrem iného nová mriežka chladiča vzduchu, nový predný nárazník a svetlomety s LED technológiou pre dennú jazdu. Zadná časť, na rozdiel od prednej, pripomínajúcej dravého leva je pokojnejšia bližšie jej k mačiatku.


Interiér:

Interiér 308-ky je zhotovený väčšinou z kvalitných materiálov. Plasty sú úhľadne zložené a pri jazde po nerovnej ceste nie je počuť žiadne nepríjemné zvuky. Projekt palubnej dosky je jednoduchý, ale zároveň elegantný, takže aj veľmi vyberavá osoba vo veciach estetiky by nemala mať výhrady. Komfortné sedadlá, ľahko ovládateľné a zaujímavé dizajnové detaily vytvárajú veľmi pekný obraz interiéru. Rovnako ako väčšina kompaktom, Peugeot tiež má zníženu viditeľnosť pri zatáčaní pre široké predné piliere. Pokiaľ ide o množstvo priestoru v kabíne je to v podstate premier ako v ostratných kompaktných vozidlách. Pod priemerom je iba priestor kufra, ktorý je len 348 litrov.


Zážitok z jazdy:

Najpresnejšie slovo ktoré zdefinuje jazdu Peugeotom 308 bude slovo - dobre. Je ťažké mať nejaké vážne výhrady k jazdným vlastnostiam rovnako ako pre pohodlie. Interiér je dobre vytlmený. Jednoduchý dizajn nie je veľmi moderný, ale veľmi dobre ladený. To sa hodí k univerzálnemu charakteru vozidla. Dokonca aj v zákrutách pri vysokej rýchlosti riadi sa dobre a nie je príliš tvrdý. Riadenie pracuje s dobre vybraným odporom. Niekedy môžete mať dojem, že Peugeot chce "hltať" cestu ako lev v honbe za korisťou. Tento dojem však môže pokaziť dlhý skok rýchlostnej páky. No, nakoniec sa nejedná o športové vozidlo, ale o rodinné vozidlo. Skúšaná jednotka je vybavená najslabším dieselovým motorom s kapacitou 1,6 litrov. 92HP nemôže zaručiť konkrétny výkon, ale vďaka vysokému krútiacemu momentu a prevodovým pomerom 308-ka jazdí celkom hladko. Výkon je plne dostačujúci nielen pre mestskú jazdu, ale aj na dlhšej trase. Pre fanúšikov vysokých rýchlosti výrobca ponúka rovnaký motor s výkonom 112HP. 1,6 HDi motory sa vyznačujú vysokou kultivovanosťou a niskou spotrebou paliva. Je potrebné pripomenúť, že v Austrálii bol prekonaný Guinessov rekord v spotrebe paliva počas jazdy práve Peugeotom 308. Jeho verzia 112HP spotrebováva iba 3,13 l/100 km na vzdialenosť 9000 mil. Tachometer na nádrži paliva dosiahnul 1918 km, ktoré tiež zapísali do knihy rekordov. V normálnej prevádzke, je ťažké sa dostať do blízkosti tohto výsledku. Ukazuje to však, aký veľký potenciál leží v tomto motore. Musím sa priznať, že pretieral som si oči v úžase, keď po niekoľkých dňoch jazdy za rôznych podmienok na vzdialenosti takmer 1000 km 308-ka spotrebúva len 5,5 litra nafty na 100 km. Naše prekvapenie bolo tým väčšie, že sa nikto ani nesnažil riadiť ekonomicky.


V súhrne:

Peugeot 308 má už svoj vek a je mu stále ťažšie bojovať s mladšími konkurentmi. Konieckoncov, je to stále atraktívne vozidlo pre oko, veľmi úsporný , ktoré v kombinácii s dobrou cenou môže byť tou pravou voľbou. Zaujímave je to, že často za volantom 308-ky sadaju ženy. Je ťažké povedať, či sa jedná o odvážny dizajn exteriéru, a ľahkosť, s ktorou sa riadi. Možno je to to a možno francúzska elegancia. Lev alebo mačka? Peugeot 308 je ako malé levíča s chuťou veľmi malého mačiatka.


Špecifikácie:

Karoséria: 5 miestny hatchback
Motor: vznetový motor
Kapacita: 1598 cm3
Výkon: 92km na 4000obr./min
Maximálny krútiaci moment: 230 Nm pri 1750obr./min
Pohon: predné kolesá
Prevodovka: Manuálna 5-rýchlostná
Maximálna rýchlosť: 181km / h
Zrýchlenie 0-100 km / h: 12,4 s
Dĺžka / šírka / výška: 4276/1815/1498 mm
Rázvor: 2608 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1200 kg
Batožinový priestor: 348 l / 1201 l
Spotreba paliva na 100 km (mesto / trasa / priemer) 5,2 l / 3,6 l / 4,2 l
Kombinovaná spotreba paliva pri skúške: 5.5 l
Objem palivovej nádrže: 60 l
Cena základnej verzie (diesel): 17 000 eur

Text: Zbigniew Sieczka, Foto: Piotr Korczak

Galéria fotografií