Testovali sme nový model Dacii Duster. Našli sme v nej výhody aj nevýhody.

Testovali sme nový model Dacii Duster. Našli sme v nej výhody aj nevýhody.

Stále viac a viac áut v automobilovom priemysle je " do všetkého". Chceme, aby rodinný automobil mal výkon ako športové kupé, a možno ešte mu dať terénne schopnosti ako Nissan Patrol. Výsledkom často je, že tento voz je príliš tesný pre rodinné auto, výkon je príliš slabý na to, aby ho nazývať "športovec" a terénne schopnosti vám umožnia jazdu po lúke. Dacia navrhla lacné auto, ktoré si ľahko poradí v teréne. S Dusterom boli viazané veľké nádeje. Neboli sme sklamaní!

Duster vyzerá agresívne

Je zrejmé, že projekt karosérie bol urobený s veľkým dbaním. Auto je naozaj pekné.
Masívne blatníky, strieborné štíty pod nárazníky, "divoké ", svetlomety sa pekne dopĺňajú s grillom. Všetko zapadá dohromady, a vytvára obraz auta s triedou.

Duster je lacný

Áno, to sa nedá skryť, najmä vo vnútri. Je pravda, že v bohatšej výbave plastové obalenia vo vnútri vyzerajú naozaj pekné, a volant a hlavica radiacej páky sú kožené zdobené, ale na každom kroku sme si uvedomovali, že za túto cenu nekúpime žiadne podobné auto. Zaujímavé je však to že zníženie nákladov nie je zaťažujúce. Ak máte kožený volant, zlá kvalita plastov nevadí. Na zdvíhanie a spúšťanie okien spínačami na palubnej doske si môžete naozaj zvyknúť. Návrhári Renault neurobili nič na silu.

Duster ma silu

Vyrazili sme z Varšavy. Už pri jazde na parkovisku sa objavila najväčšia mestská nevýhoda Dustera. Prevodovka. 1. a 2. rýchlosť sú ladené veľmi krátko, čo vyžaduje zmenu z 1. na 2. a 2. na 3. do 5 sekúnd. Pri dlhšej trase to neprekáža, ale v meste je to nepríjemné. Prečo takéto ladenie?
Pretože Duster je lacný. Je lacný, a má zvládnuť ťažký terén, pričom opravdivé terénne autá majú regulator. Ten by výrazne zvýšil náklady na auto, tak inžinieri rozhodli, že regulátor nahradia vyššie prvé prevodové pomery. Mimo mesta Duster funguje veľmi dobre. Tlmiče pruženia nie sú príliš mäkké v zákrutách auto nie je naklonené.
110 k je viac než dostatočný výkon na pohon malej Dacii. Umožňuje udržiavať vysokú konštantnú rýchlosť, pri ktorej nevadí hluk vzduchu (auto je dosť stlmené), ani zvuk motora, ktorý - vďaka common rail - je veľmi rafinovaný a ma nieveľmi "typický dieslovský " zvuk.

Duster si poradí v teréne.

Zamestnanci Renault Poľska reagovali s prekvapením na otázku, "či je auto na zimných pneumatikach". Odpovedali, že je na univerzálnych gumách. No ... to bude ťažšie. Dacia Duster pohon 4x4 je použitý presne tak, ako v Nissan Qashqai. Máme tri možnosti: permanentný pohon na dva kolesa, automaticky zapájaný pohon zadných kolies a stály pohon na štyri kolesa. Táto možnosť sa automaticky vypne po prekročení rýchlosti 80 km / h.
Vzhľadom na pneumatiky sme vyrážali plní obáv. Nie každú situáciu môžete zvládnuť na univerzálnych gumách. Na začiatku Duster prešiel testom s ostrým stúpanim na plus jednotku. Aj napriek značnému blatu po vypnutí kontroly stability a po zapnutí stáleho pohonu 4x4 pošmyknutia boli minimálne a hneď vyrovnávane cez príslušný pohon. Potom prišiel čas jazdiť na plochom teréne, ale stále ťažkom. Neboli zistené žiadne problémy s veľkými hrbolami alebo s hlbokými mlákami, a so strmými svahmi s bočným náklonom. Bola iba jedna situácia, v ktorej bola Dacia nútená sa vzdať, hlboké vyjazdené koľaje, ktoré by mohli byť prekonané "tradične", ale Nobeli vzhľadom na veľmi malú svetlú výšku podvazka, a tiež zle pneumatyki . Práve tieto pneumatíky spôsobili nebezpečnú situáciu na výstupe, keď auto sa začalo kĺzať dolu. Avšak, vďaka priamemu systémový riadenia sa podarilo otočiť auto bokom a zabrzdiť.

Duster sa oplatí

Hlavnou nevýhodou tejto skúšk boli pneumatíky. Tie zase môžu byť nahradené natoľko lacno, že by to nemalo byť brané do úvahy. Najlacnejši Duster stojí 9990 eur . Za túto sumu dostaneme základnú verziu 1,6 benzínový motor a pohon na dva kolesa. Podľa môjho názoru take auto poháňané iba prednou osou, to proste nedáva zmysel. Najlacnejší model s pohonom 4x4, s rovnakým motorom a lepším vybavením, s bočnými airbagmi, klimatizáciou a rádioprehrávačom stojí 11 790 eur. Ak chceme mať Daciu s pohon na 4 kolesa a úsporný naftový motor 1,5 dCi a 110k, musíme zaplatiť 14 190 eur.

Jediným konkurentom pre Dustera sa zdá byť Lada Niva. Ale myslím, že nikto nemá pochybnosti, pokiaľ ide o rozdiel v kvalite týchto dvoch vozov. Pretože hoci nepríjemnej prevodovke v meste, toto auto robí dobrú prácu na tvrdej ceste. Len žiaľ je nejazdiť týmto autom v teréne.

Text Sebastian / Motoryzacja Podhale24 pre autoauto.sk

Galéria fotografií