Chevrolet Orlando: Novinka medzi minivanmi

Chevrolet Orlando: Novinka medzi minivanmi

Počas decembrovej prezentácie v Španielsku, sme testovali prvý európsky Chevrolet minivan.
Orlando je začiatkom americkej ofenzívy značky Chevrolet plánovanej na tento rok, v ktorom firma plánuje predať v Európe až sedem nových modelov. Okrem minivanu butu to: Captiva po liftingu, Aveo , Cruze hatchback, Camaro, Corvette a elektrický Volt.

Karoséria

Auto je postavené na základe koncepčného modelu z 2008 r. a na platforme kompaktného modelu Cruze. Orlando v triede rodinných minivanov je charakterizovaný odvážnym a originálnym dizajnom, hlavne kvôli dvojzónovej karosérii . Masívna predná maska a veľké logo, zvažujúca línia strechy a plastové podbehy kolies a prahov dverí pridávajú Orlando agresívny vzhľad typický pre SUV a crossover-s. Keď som prvýkrát videl auto na živo, tak sa ukázalo, že vyzerá oveľa lepšie, než na fotkach. Predpoklad konštruktérov bol "pravidelný dizajn," ale pokiaľ ide o mňa, predné svetlomety sú príliš oválne a tlmené, pripomínajúce skôr štýl Lancii Phedra. Mohlo to byť viac agresívne, ako napr. v koncepčnej verzii auta, alebo v e-Cruze. Vzhľad je otázkou vkusu, preto tento prvok do posúdenia ponecháme čitateľovi.


Interiér

Chevrolet tvrdí, že kokpit je inšpirovaný tým z Corvett-y, ale to je asi trochu zveličenie. Dizajn interiéru sa môže páčiť, je funkčný a pripomína zmes tvarov a ďalších prvkov z iných modelov ako Chevrolet a Opel. Kvalita materiálov nehádže na kolená, ale nie je až taká zlá, na tak lacné auto. Zaujímavým riešením je umiestnienie uzamykateľného priestoru za vyklápacím ovládacím panelom a navigačným systémom, ktorý treba pochváliť pre jeho jednoduché použitie a rýchle reakcie. Ako sa sluší pre minivana Orlando je vybavené siedmimi sedadlami v usporiadaní 2+3+2, ktoré aj v druhom rade zabezpečujú pohodlné cestovanie. Tretí rad je určený skôr pre deti alebo nie veľmi vysokých cestujúcich. S výškou 180 cm sa opierame hlavou o strechu.. Komfortné predné sedadlá poskytujú dobrú bočnú oporu. Nastaviteľný v dvoch rovinách volant, tiež pomáha prevádzkovateľovi nájsť tú správnu polohu. Cestujúci by nemali nariekať na množstvo priestoru predovšetkým z prednej strany, kde je dostatok miesta nad hlavami a pod nohami. V druhom rade tiež nie je tesno, ale okrem nastavovania uhla sklonu zadnej lavice zišlo by sa aj nastavenie dopredu/dozadu. Za predpokladu, že cestuje päť osôb, v kufri s kapacitou 454 l je dosť voľného miesta pre ich batožinu. Pridaním ďalších dvoch sedadiel sa kapacita batožinového priestoru znížila na symbolických 89 litrov.


Zážitok z jazdy

Jazdné vlastnosti nového Chevroleta sú prekvapivo dobré, jazda nie je príliš odlišná od jazdy pravidelných osobných automobilov. Pruženie je dosť tvrdé, ale vďaka tomu auto je stabilné v zákrutách a neboji sa nerovnosti. Na pochvalu si zaslúži presné riadenie a dobrý výkon hydraulického brzdového systému.

Orlando má benzínový motor s objemom 1,8 l a výkonom 141 koní alebo diesel v dvoch variantoch 130 koní a 163 koní. Základný motor 1,8 16V vyvíja 141 koní pri 6200 ot / min a 176 Nm pri 3.800 ot. / min. Benzínový motor sa cíti najlepšie na vysokých obrátkach len vtedy má nejakú chuť jazdiť, ale je veľmi hlasný a zvuk nie je príliš príjemný. Pritom nie je ani dynamický, ani flexibilný a má veľkú chuť na palivo, a navyše má aj nepresné radenie manuálnej prevodovky. Odporúčam dieslovske motory ktoré sú cenovo efektívne a flexibilné. Dvojlitrové motory sú v dvoch variantoch 130 koní a 315 Nm a 163 koní a 360 Nm. Jednotky sú v kombinácii s 6-stupňovou automatickou prevodovkou, alebo rovnakým počtom prevodových stupňov.

V Poľsku sa bude Orlando ponúkať v piatich balíkoch s rôznym vybavením: LS, LS+, LT, LT+ i LTZ. V základnej LS obsahuje štandardne: šesť airbagov, ABS, ESP, kontrola trakcie, elektricky nastaviteľné predné sklo a zrkadlá, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie a rádio s CD prehrávačom s MP3 AUX.


Zhrnutie

Spočiatku som bol dosť skeptický na nové Orlando, po tomto, však, keď som videl cenník, bol som príjemne prekvapený. Najlacnejšie Orlando s dieselovým motorom stojí 17 300 eur, bude lacnejšie ako priamy konkurenti (Peugeot 5008, Renault Grand Scenic a Volkswagen Touran). Chevrolet má veľkú šancu prilákať zákazníkov, najmä dobrou cenou a dobrou zárukou.
Osobne, trochu mi prekáža v Orlando štýl SUV alebo crossover, nemám rád autá, ktoré vyzerajú ako niečo, čim nie sú. Všeobecne, prvý európsky Chevrolet van je veľmi zaujímavou ponukou pre tých, ktorí hľadajú rodinné auto. Má atraktívny, svieži vzhľad, dobré sa riadi a málo stojí ale stojí za to.


Text: Z.S, fotky: Z.S, výrobca

Galéria fotografií