Chevrolet Captiva - test

Chevrolet Captiva - test

Prvýkrát som mal možnosť vyskúšať Chevroleta Captiva už pred pár rokmi.
Moje dojmy o tomto vozidle neboli úplné, pretože nemal som šancu ísť po snehu, a v našej klíme je to dôležitá vec. Keď vo februári, sa objavila nová Captiva, pôvodne som myslel, že to bude úplne nové auto a už sa nevrátim k starému, ale ukázalo sa, že to bol len solídny facelift.

Chevrolet Captiva 2011

Karoséria:

Exteriér sa zmenil hlavne v prednej časti vozidla. Je viac masívna, s veľkým logo ako vo zvyšku radu Chevroletov. Je agresívny, originálny a má svoj vlastný štýl. Je škoda, že nepasuje do zadnej časti vozidla, ktorý zostal bezo zmeny. Kým stará Captiva nevyčnievala z davu, nová má čo povedať, najmä z prednej strany.

Interiér:

Vo vnútri nenájdete žiadne revolučné zmeny. Celkovo interiér je priestranný a pohodlný. Výrobca mohol použiť kvalitnejšie materiály. Vyzerá to trochu archaický a veľký a tenký volant tiež nevyzerá dobre, ale za to je veľmi užitočný, pri otočke. Sedačky sú pohodlné pri jazde na rovinkách, pretože v zákrutách nemajú bočné držanie. Novinkou je stredový tunel z držiakmi nápojov a odkladacou skrinkou pod, ale docela je ťažko prístupná, podobne ako port USB, ktorý nie vždy funguje. Koža v najbohatších modeloch vyzerá veľmi mizerne. Najzaujímavejši je centrálny displej napojený na palubný počítač, systém TV / audio, navigáciu a cúvaciu kameru. Displej sa vyskytuje v norme už od druheho z piatich modelov. Dotyková obrazovka vyžaduje veľa trpezlivosti, veľmi často je potrebné stlačiť ju mnohokrát, veľmi často celý systém sa zrúti počas jazdy. Ovládanie je malo logické a pochopiteľné, ale najzaujímavejšia je "turistická navigácia." Prečo turistická - poviem neskôr.

Nové motory a automatická prevodovka:

Chevrolet musel rozšíriť škálu motorov pre stále rastúce požiadavky pre emisné normy (Euro) v Europe. V súčasnosti, všetky štyri nové motory spĺňajú Euro 5 Môžeme si vybrať medzi dvoma benzínovými motormi: 4 valcový, 4 ventily na valec a veľmi hlasný s kapacitou 2,4 l a 167 koní a šesťvalcový motor s priamym vstrekovaním s údajnou silou 258 koní a moment len 288 Nm na 5800 ot / min. Oveľa lepšie sa prezentujú docela úsporné dieselové motory. Môžeme si vybrať turbodiesel 2,2-litrový v dvoch variantoch 163HP a 350 Nm a 184HP a 400 Nm.

Neoddeliteľnou súčasťou nových pohonných jednotiek Captiva je nová šesť- rýchlostná automatická prevodovka. Môže pracovať v plne automatickom režime, alebo, v závislosti na preferenciách vodiča, v režime Driver Shift Control (DSC), ktorý umožňuje manuálnu zmenu radenia - čo v horách je užitočná funkcia, ale musíte sa ozbrojiť v trpezlivosť, pretože každá zmena rýchlosti trvá nejakú dobu. Príplatok za automatickú prevodovku bude około 1 200 eur.

Čo je v novom modeli lepšie?

V krátkosti, Captiva získala nový vzhľad, tiež zlepšila sa kvalita materiálov a tichosť. Okrem toho, ma lepšie riadenie a zavesenie kolies, a brzdový systém. Priznám sa, že starý model brzdil veľmi zle. Prvýkrát predstavili systém pre podporu jazdy auta po svahu (HSA). Systém udržuje vozidlo vo svahu o 3% a vyššim cez 1,5 sekúnd od uvoľnení brzdového pedála, čo zvyšuje bezpečnosť pri jazde. Nová Captiva bohužiaľ stále používa rovnaký zastaraný aktívny pohon na štyri kolesa. Bol obohatený len o kontrolu stability ESC, ktorá funguje celkom dobre a našťastie je možné ju vypnúť. Potešujúci je fakt, že krajší a uhladenejší nový model bude lacnejší.

Dojmy z jazdy Chevroletom Captiva:

Dovoľte mi začať od staršej verzie. Prvýkrát som išiel 2,4-litrovou benzínovou verziou so silou 136HP s manuálnou prevodovkou a pohonom na všetky kolesá. Voz bol veľmi hlučný a slabý, a brzdy nevydržali dlho agresívnej jazdy. V priebehu niekoľkých tisíc km bolo počuť klopanie na stĺpiku riadenia a zavesenie. Raz som išiel na turné, kde som náhodou pristál na vrchole hory. Ocenil som vtedy výšku podvozku vozidla. Pri zjazde dolu kopcom už bolo horšie. Zadný pohon nebol vôbec užitočný.

Celkovo voz bol slabý, hlučný a ťažký na manévrovanie. Chcem zdôrazniť, že Captiva je stále veľmi slabo obratná.

O rok neskôr, som testoval Chevroleta s dvoj-litrovym dieselovym motorom 150 hp. Voz bol vybavený pohonom na všetký kolesa a automatickú 5-rýchlostnou, prevodovku mimoriadne pomalou. Opäť som sa uistil, že toto vozidlo je pre ľudí, ktorí nie sú veľmi dobre oboznámení v predmete automobilov, alebo nema pre nich úplne žiadny význam, že za podobné peniaze si môžu kúpiť oveľa lepšie auto v tejto triede.
Nielen, že mu úplne chýbala rýchlosť, len 180kmh, bol tiež veľmi hlučný, a nemal nič spoločného z ekonomikou.

Čas na nový model:

Zdá sa mi, že ak sa niekto rozhodne kúpiť novú Captivu, najlepšou voľbou je diesel s kapacitou 184 koní v kombinácii s automatickou prevodovkou. Motor je dostatočne dynamický a umožňuje efektívny pohyb takmer 2 tonovým vozidlom. Prečo nie manuál? Každý manuál funguje veľmi toporne.

Najviac som mal možnosť jazdiť najvyššou verziou LTZ s 3-litrovým motorom, ktorý má pohon na všetky kolesa a automatickú prevodovku.

Už pri prezentácii v rakúskych Alpách, mnohí novinári sa sťažovali, že niečo s tými 3-litrovkami je zlé, pretože sú tam nejaké nedostatky. Pri riadení tohto vozidla, naozaj ťažko uveriť, že pod maskou je 260 hp. Motor vyžaduje vysoké obrátky, aby dosiahol vyššiu rýchlosť. To však vyžaduje silné stlačanie plynu. Na každej tratí motor sa zdá byť oveľa slabší, než sú jeho robustné funkcie a deklarované parametre. Chuť na palivo je veľká a v horských podmienkach, musíme rátať 15l/100km.

Nová Captiva sa riadi oveľa lepšie ako tá predchádzajúca a má aj lepšie brzdy. Len škoda, že stále si nedokáže poradiť najmä v ťažkých zimných podmienkach. Raz som zaparkoval v príjemnom mieste v snehu a napriek pohonu všetkych štyroch kolies nemohol som sa pohnúť. Navyše, veľmi často po dlhej ceste v snehu, keď je zapnutý aj zadný pohon, dochádza k prehrievaniu oleja v viskóznej spojke (Haldex stará generácia), čo znemožňuje zapnúť zadný pohon. To sa mi stalo už niekoľkokrát. O základných predné - pohonných modeloch ani nespomínam, pretože vážiaci takmer dve tony vysoký automobil iba s predným pohonom, to je naozaj veľká chyba.

A ako dezert, "turistická navigácia".

Videl som už veľa zle fungujúcich navigácií, ale tá je výnimočná. Nielen, že funguje slimačím tempom, to zakaždým vymýšľať inú cestu bez ohľadu na to aka je naša voľba. Napríklad v pondelok z Damüls v Rakúsku do Zürichu, Švajčiarsko, najrýchlejšia (podľa navigácie) je trasa 180 km priamo z Rakúska do Švajčiarska.
V utorok, na rovnakom mieste, je najrýchlejšia cesta cez Lichtenštajnsko s dĺžkou 250 km. Všetky chyby nie som schopný vypočítať, pretože navigácia žije svojím vlastným životom a nechce spolupracovať. Musím priznať, že som počul veľa komentárov o tejto navigácii, žiaľ, príliš vulgárne aby sa dali použiť, ale ja s nimi súhlasím 100 percent.

V zhrnutí:

Musím priznať, že nový Chevrolet Captiva je jedným z najväčších a najlacnejších vozidiel vo svojej triede. Opravili veľa nedostatkov v porovnaní s jeho predchodcom, ale je to dosť?

Osobne ma to nepresvedčilo. Myslím, že rozhodne lepšie je trochu doložiť a ísť do konkurencie. Captiva je stále lepšia aj keď stále je ako "čínska kópia" priemerných aut v tomto segmente. Veľmi ťažko zabudnúť, že Captiva je stále viac Daewoo ako Chevrolet. Ak niekto však sa rozhodne kúpiť Captivu, odporúčam dokúpiť slušnu navigáciu alebo mapu.

Text a foto: Zbigniew Sieczka

Galéria fotografií