Test Opel Meriva: klady a zápory

Test Opel Meriva: klady a zápory

Opel Meriva ukazuje, inovatívne riešenia pre bočné dvere, štýl je podobný ako pri väčších modeloch nemeckého výrobcu. Či Meriva naozaj potrebuje gadžety? Ako sa one osvedčia v každodennej jazde?

Vzhľad

Nadvozok najmenšieho minivanu Opla, to spojenie tvaru Merivy A a štýlu ktorý reprezentujú Insignia a Astra IV. Predok s úsmevom s mnohými ostrými zakončeniami - svetlomety, hmlovky, kapota a nárazník - je neuveriteľne dynamický. Zadok nezapôsobí, ale zapadá do celkovej línie vozidla.
Pri pohľade zo strany, najvýraznejšie vidime nesprávne umiestnenie kľučiek. Predsa nie je možné, že zadné bočné dvere sú presuvné, pretože neexistuje žiadna koľajnica a auto nie je tak dlhé, aby sa presuvné dvere zmestili. Je to vada? Nie.

Interiér

Opel vo svojom poslednom modeli aplikoval FlexDoor systém, ktorý má dva predpoklady: za prvé, zadné dvere sa otvárajú v opačnom smere ako predne. V spojeni s druhým predpokladom, FlexDoor systém je geniálny. Oboje dvere sa otvárajú pod uhlom 84 stupňov, čo umožňuje dostať sa do auta tak pohodlné ako do Rolls Royce kráľovnej Alžbety II. Veľmi jednoduché riešenie a oveľa bezpečnejšie a bezporuchové, ako posuvné dvere. Bravó!

Sadáme za volantom. Sedí sa vysoko, takže viditeľnosť je veľmi dobrá. Polokožené sedadlá je možné nastaviť do ideálnej polohy. Multifunkčný kožený volant je nastaviteľný v dvoch rovinách. Ukazovatele aj napriek nedávnej módnej orientácii k stredu kruhu sú veľmi čitateľné. Medzi otáčkometrom a ukazovateľom rýchlosti je umiestnená obrazovka palubného počítača.

Trochu horšie je na stredovej konzole. Kým displej umiestnený v hornej časti je veľmi čitateľný a ovládanie manuálnej klimatizácie intuitívne, tak mohli pridať väčšie množstvo tlačidiel pre riadenie audio systému. Chvíľu trvá, než sa naučime, ale základné funkcie možno meniť pomocou tlačidiel na volante.

Veľmi dobre bol vyriešený problém lakťovej opierky, v której sa zmestilo veľa úložného priestoru, ktorého v celom aute je podľa nášho názoru príliš málo - nie je miesto ani pre mobilný telefón, a cupholdery ktoré sú umiestnené v lakťovej opierke majú ohraničené funkcie. Na zadnej časti sa sedí pohodlne, pre nohy je celkom dosť miesta. Štyria ľudia v Merive budú cestovať pohodlne.

Batožinový priestor s kapacitou 400 litrov je úplne vystačujúci v tejto triede. Okrem toho môžme ho ľubovoľne zväčšiť pohybom a umiestnením zadných sedadiel.

Zážitok z jazdy

Motor s objemom 1,4 litra, preplňovaný - s myšlienkou downsizingu - turbodúchadlo, 120 hp, nebude to démon rýchlosti, ale malo by postačiť pri aute takýchto rozmerov. Ale keď sme vyštartovali Merivou na cestu tak sme sa stretli s nepríjemným prekvapením. Meriva uplne pomaly zrýchľovala. Zdalo sa nám, že ideme autom slabším o 50 hp. Kým sme sa nepozreli na ukazovateľ rýchlosti.
V tomto vozidle nie je cítiť zrýchlenie, je dobre utlmený. Nominálne zrýchlenie 0-100 km / h je 11,5 s. a grácia s ktorou Meriva získava rýchlosť nás uspokojnuje.
Zachovanie vysokej rýchlosti nie je pre minivan žiadnym problemom a na auto nemá vplyv ani bočný vietor. Pri náhlej zmene zaťaženia vozidlo sa chová trochu nervózne, ale je to veľmi jednoduché ovládnuť. Sedadlá sú pohodlné, pomerne dostatočné bočné vedenie, po dlhej ceste, nebudeme cítiť bolesť chrbta.
Chýba trochu šiesta rýchlosť, čo by znížilo spotrebu paliva. Pri jeho nedostatku spotreba paliva je na dobrej úrovni - pri veľmi dynamickej jazde za rôznych podmienok, nemohli sme dostať spaľovanie 10 l/100 km. Pri pokojnej jazde mimo mesta sme dosiahli - sľúbene výrobcom 5 l/100 km.

Zhrnutie

Meriva je ideálne auto pre menšiu rodinu. Inovatívne riešenie pre bočné dvere ale aj bez toho Opel by mal sa čím pochváliť. Je to veľmi správne auto, ktoré okrem veľkých priestorov môže poskytnúť aj radosť z jazdy. Jedinou otázkou je, či skoro 19 tis. eur nie je príliš vysoká cena za minivan triedy B? Môžete rezignovať z dodatočného vybavenia a zaplatíte za Merivu s týmto motorom, 15 tis. eur. A to už je veľmi atraktívna cena.

Sebastian Chrobak


Podľa mňa nový Opel Meriva je zaujímavou ponuku pre tých, ktorí si želajú mať viac miesta v aute, najmä nad hlavou a nie je im potrebný väčší klasický van. Testovaný model s motorom 1,4 litra s turbodúchadlom je schopný pozitívne prekvapiť výkonom a flexibilitou. Tento motor môže byť ekonomický, za predpokladu, že nebudeme šalieť. Zvlášť pozoruhodné je zaujímave otváranie dverí vzadu, ktoré uľahčuje nasadanie do auta. Pokiaľ ide o jazdu Meriva sa správa veľmi stabilne a predvídateľne. Zavesenie zaisťuje komfort. Pokiaľ ide o nevýhody, hlavnou nevýhodou je vysoká cena vozidla a relatívne vysoké prevádzkové náklady. S rastúcou kvalitou nových automobilov Opel, sú aj oveľa vyššie ceny náhradných dielov a servisných služieb. Aby som to zhrnul: ak chcete jazdiť v klobúku, alebo si ceníte dostatok priestoru a ste schopní zaplatiť za to veľa - tak toto auto je pre Vás.

Zbigniew Sieczka


Foto: Michał Adamowski

Galéria fotografií