Lexus IS300 stále atraktívny

Lexus IS300 stále atraktívny

Toyota na konci 80. rokov predstavila značku, ktorá mala konkurovať z luxusnými európskymi i americkými značkami. S viac než 200 návrhov bol vybraný názov LEXUS ktorý sa mala viazať s luxusom a eleganciou. A tak sa aj stalo.

Predstavenie prvej generácie modelu IS sa konalo v Ženeve v roku 1998. Potom spoločnosť ktorá fungovala menej než desať rokov vstúpila do najvyššej triedy D premium a konkurovala s vozidlami, ako je Audi A4, Mercedes triedy C a BMW 3.

Je pravda, že model IS bol od začiatku zaujímavou alternatívou pre zákazníkov, ktorí hľadajú sedan strednej triedy so športovým charakterom, ale zlý výkon a vlastnosti 2- litrového motora spôsobili, že v roku 2000, nakoniec sa objavil IS300 model s 3 litrovým motorom, zaisťujúcim vyšší výkon . Po 11 rokoch od premiéry IS300 sme sa rozhodoli urobiť krátky test tohto vozidla.

Testovaný model: Lexus IS 300 z 2004 roku

Nadvozok:

Na prvý pohľad je vidieť, že máme do činenia s neobyčajným autom. Dynamický a masívny blok vozidla zdobia originálne detaily, ktoré spolu dávajú veľmi zaujímavý efekt. Ukážkové sú zadné okrúhle svetlá umiestnené pod priehľadnou clonou, ktoré začali módu na zadné svetlá "a la Lexus."

Interiér:

Prvá vec, ktorá bije do očí v interiéri, to atraktívne, originálne hodiny (ako malý číselník hodiniek G-Schock). Dobre tvarovaný, trojramenný volant s tlačidlami pre radenie a dobre tvarované sedačky potvrdzujú športový štýl vozidla. Ergonómia, ako sa sluší v tejto triede na najvyššej úrovni, a obsluha pre všetky prístroje sa vykonáva intuitívne. Po siedmich rokoch vôbec nevidno opotrebenie materiálov, čo potvrdzuje ich vysokú kalitu.

Zážitok z jazdy:

Dobrodružstvo začalo na nerovnej ceste v silnom daždi. Zadný pohon a pomerne nízky podvozok sa dokonale osvečili. Odpruženie nie je príliš tvrdé, takže auto bez akýchkoľvek problémov a veľmi komfortne prekonáva všetky nerovnosti. Dobre vybrané charakteristiky odpruženia umožňujú, aby ste sa cítili pohodlne na všetkých povrchoch a umožňujú veľmi rýchle a bezpečné prechádzanie zákrut. Od začiatku som bol veľmi príjemne prekvapený vynikajúcou prevádzkou automatickej 5-stupňovej prevodovky. Automat s funkciou sekvenčného ovládania páky alebo pádiel na volante, funguje ako by ho nebolo: žiadny hluk, radenie je plynulé a pracuje veľmi dobre. V manuálnom režime, sa rýchlostí prehadzujú veľmi rýchlo, takže môžete jednoducho brzdiť motorom. Dokonca aj dlhé jazdy sú sama radosť. Motor je 6-valcový s označenim 2JZ-GE. Je známy hlavne pre svoju trvanlivosť a citlivosť na zmeny. Po použití turbodúchadla možno ľahko dostať až 500HP. Navyše, tento motor má veľmi vysokú pracovnú kultúru a súčiastky sú široko dostupné. Kabína je veľmi dobre utlmená, takže "gang" z motora je počuť len pri vyšších rýchlostiach. Tento motor má výkon 213KM a 288Nm točivého momentu už od 3800 otáčok čo umožní rozohnať malého Lexusa do 100km/h v 8,2 sekundy, a do 200km/h v menej ako pol minúty. Niet divu, že rýchlosť a flexibilita pohonu Lexus podporuje dynamickú jazdu, pomáha k tomu aj veľmi presné riadenie a diferenciál Torsen (jeho výhodou je schopnosť automatického blokovania v závislosti na priľnavosti). Začínajúci vodiči sa môžu spoľahnúť na kontrolu trakcie a efektívne reagujúci ABS. To všetko dohromady dáva to, čo je najdôležitejšie, čiže radosť z jazdy.

Na konci testu sme sa rozhodli zistiť, ako sa bude auto správať na novej gokartovej dráhe. Spočiatku som mal pochybnosti, či vozidlo sa udrží vo veľmi ostrých zákrutách, ale po chvíli bolo jasné, že Lexus sa vedie celkom dobre. Po tomto som bol, ešte viac presvedčený, že IS300 je športové vozidlo, ale aj komfortný sedan.
Pomimo siedmich rokov a viac ako 200.000 kilometrov na tachometri vôbec nemáme pocit, že sa jedná o ojazdený automobil. Poskytuje, aj napriek svojmu veku oveľa lepší zážitok, než mnoho nových áut nižších tried. Z hľadiska spoľahlivosti je IS300, jedným z najlepších. Technicky veľmi kvalitný a rafinovaný dizajn. Takmer po desiatich rokoch prevádzky sa ukázalo, že je prakticky bezproblémovým autom, okrem drobných problémov s CD meničom. Iné poruchy sa vyskytujú len sporadicky.

Zhrnutie:

Ojazdený Lexus IS300, je veľmi zaujímavou ponukou pre ľudí, ktorí chcú kúpiť ojazdené auto v triede prémium. Najmenší model Lexusa stále vyzerá atraktívne, je pohodlný a komfortný, má bohaté vybavenie a čo je najdôležitejšie, poskytuje veľa príjemných pocitov z jazdy. Kúpa auta nie je zvlášť drahá, 6-7 ročný, stojí okolo 7 500 eur, tak ako VW Passat a Škoda Octavia. Vieme, že budete musieť zaplatiť za luxus, v tomto prípade musíme počítať s veľkou chuťou na palivo a relatívne vysoké sú tiež náklady na niektoré neprístupné v náhradníkov častí.

Text: Zbigniew Sieczka / Foto: Michał Adamowski


Technické údaje:

Model Lexus IS 300

Nadvozok: päťmiestny, štvordverový sedan
Motor: benzín VVT-i, 2.297 ccm, R6, 24V
Výkon 213 koní pri 5800 ot / min
Maximálny krútiaci moment 288 Nm pri 3800 ot / min
Pohon zadných kolies
Prevodovka E-Shift (5-stupňová sekvenčná)
Maximálna rýchlosť 230 km / h
Zrýchlenie 0-100 km / h za 8,2 sekundy
Dĺžka / šírka / výška 4400 / 1725 / 1420 mm
Rázvor 2670 mm
Pohotovostná hmotnosť 1.580 kg
Batožinový priestor 400 l
Palivová nádrž 70 l
Spotreba paliva na 100 km (mesto / cesta / stredná) 15,5 / 8,0 / 10.8 l
Cena novej kópie v roku 2005 około 50 000 eur

Vybavenie:

Ochranne vankúše: 2 predné, 2 bočné, 2 záclony
ABS/EBD/BA
VSC (ESP), TRC
Centrálne zamykanie
Elektricky ovládané okná
Elektricky ovládané zrkadlá
Elektricky nastaviteľné sedadlá
Vyhrievané sedadlá
Automatická klimatizácia
Hlavná jednotka s meničom CD
Posilňovač riadenia
Nastavenie volantu (vertikálne a horizontálne)
Elektricky ovládané strešné okno
Xenony
Hmlové svetlomety
Diferenciál LSD
Tempomat
Kožené čalúnenie

Galéria fotografií